voorbereidingen zijn begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu voorbereidingen zijn begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

voorbereidingen zijn begonnen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

03 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Via de pagina's www.canada.pagina.nl en www.amerika.pagina.nl heb ik al een hele boel informatie opgevraagd. Er zijn hele dikke enveloppen met prachtige brochures hier op de mat gevallen. Daar zijn ze niet kinderachtig mee aan de overkant van de oceaan.

Op de prikborden van de beide pagina's staan altijd leuke berichten, met handige tips over interessante of juist niet interessante bezienswaardigheden.

De reis zelf hebben we al in oktober geboekt. Beetje raar om zo vroeg te boeken, maar in dit geval echt lucratief. De tickets en camper zijn dan het goedkoopst. En dat scheelt echt honderden euro's.

We vliegen met Air Transat (Canadees) naar Calgary, waar we op zaterdagavond om een uur of acht zullen arriveren. Ik heb daar zelf via internet een hotel geboekt. Met zwembad uiteraard, dat was een voorwaarde voor de kinderen. Het hotel ligt vlakbij het honkbalstadion van de Calgary Vipers. We kunnen namelijk maandag pas over de camper beschikken en hebben dus een hele zondag "dood te gooien". Calgary zelf is niet zo bar interessant, dus we zullen naar een baseball wedstrijd gaan. Handig dat ik op internet kon zien dat ze thuis spelen die dag. Later zal ik nog kaartjes bestellen.
Zo'n wedstrijd is hartstikke leuk om te bekijken en ze spelen ook nog tegen een Amerikaans team. Dus alle ruimte voor wat nationalistische gevoelens van de mede-toeschouwers (onder het eten van popcorn, hotdogs, pretzels en m&m's). Ben benieuwd hoe de kinderen het ervaren.

Ik heb een extra 'early bird' pakket bijgeboekt, wat inhoudt dat je 's-morgens al over de camper kunt beschikken en tevens wordt opgehaald vanaf het hotel. Op de terugweg kun je dan ook 's-middags pas inleveren in plaats van 's-morgens vroeg. We vliegen pas om middernacht terug, dus dan zou die dag wel heel lang duren.
Wel weer een aderlating, maar ik denk dat we er wel blij om zullen zijn als we eenmaal in Canada zijn.

Als we de camper in bezit hebben genomen, zullen we eerst een enorme voorraad boodschappen gaan doen. Ik verheug me er nu al op.
Ook zullen we meteen een barbecue aanschaffen, want dat is toch onmisbaar daar. Ik zie die verrukkelijke dikke biefstukken al smeulen hoor.

Het is de bedoeling om voornamelijk nationale parken te gaan bezoeken. De campings daar hebben weinig voorzieningen, maar dat hebben we met zo'n luxe camper ook niet nodig.
Douche, wc, koelkast, verwarming, airco, alles is aan boord. Daarnaast beschikken we over zes slaapplaatsen, dus riant!

In ongeveer 1806 maakten Lewis and Clark de ontdekkingstocht vanuit St. Louis om de Grote of Stille Oceaan te ontdekken. Onderweg namen ze Sacajawea mee, een indiaanse die als tolk onderweg kon fungeren. Over haar is een prachtig boek geschreven door Ann Lee Waldo, wat je eigenlijk gelezen moet hebben als je deze gebieden gaat bezoeken. Tijdens onze vorige reis daar hebben we haar graf bezocht, althans dat dachten we, want tegenwoordig wordt eraan getwijfeld of zij het werkelijk is die daar begraven is. Andere bronnen vermelden dat zij maar 26 jaar is geworden, terwijl de vrouw die bij Fort Washakie is begraven over de honderd was geworden.

Inmiddels ben ik bezig de route preciezer te plannen en ook aan te geven wat we wel en niet willen gaan bezoeken. Te zijner tijd zal ik dat op deze site opnemen.