Sophie's graduation - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Sophie's graduation - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Sophie's graduation

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Blountstown

Om zes uur gistermiddag vertrokken we naar het football veld van Liberty County High School in onze nette kloffie. Het was werkelijk snoei heet. Gelukkig waren de tribunes waar we op moesten zitten in de schaduw en konden we een ijskoud flesje water kopen.

Het begon met een groepje van vier in een soort uniform gestoken jongeren, twee met vlag en twee met een geweer. Zij deden de pledge of the legions, waarbij iedereen ging staan en zijn hand op zijn hart legde om trouw aan het land te betuigen. Een beetje erg raar in onze optiek, maar goed, slands wijs, slands eer.
Daarna kwamen alle leerlingen die gingen graduaten in hun cap and gown apart aanwandelen onder de begeleiding van een orgeldeuntje, waarna ze in de camera moesen lachen en daarna plaatsnemen.
Allemaal heel plechtig en ik kreeg wel een brok in de keel toen ik ons meisje aan zag komen wandelen in haar cap and gown en een grote lelie in haar hand.

Er volgden toespraakjes en natuurlijk de uitreiking van de diploma's. Alex was cum laude geslaagd en kreeg ook een scolarship voor college, goed gedaan Alex! De rector had goed geoefend op de achternaam van Sophie, wat onmogelijk is om uit te spreken voor de mensen hier. TOen iedereen zijn diploma had gekregen werden ze verzocht om de tazzel naar de andere kant van de cap te verhuizen. En toen was de graduation een feit! Gefeliciteerd!
Vervolgens gingen ze allemaal naar achteren en mochten ze de caps in de lucht gooien en was het plechtige gedeelte voorbij.
We hebben veel mensen ontmoet die tot nu toe alleen namen op facebook waren, maar waar Sophie haar lief een leed mee gedeeld heeft. Het was leuk om ze "life" te ontmoeten!
Ik noem alleen even Abbu, de uitwisselingsstudent uit Sierra Leone, Principal Henriette Brady, Ray from Germany.

We waren uitgenodigd bij de oma van Alex om te komen feesten, maar hadden er niet echt veel trek in. We zijn even een handje wezen geven en hebben ons toen geexcuseerd. Daarna thuis nog de video gekeken over de class van 2012.
Sophie bleef wel, samen met Ana, en ze werden keurig om 12 uur thuisgebracht door Alex.

Een onvergetelijke avond!!

• 26 Mei 2012 - 18:13

Cor En Jos.:

Gefeliciteerd Sophie , leuke foto's .
    Groetjes uit Almere.

• 26 Mei 2012 - 21:09

B&O:

Wat grappig gelukkig is het daar ook wat aan de warme kant!
    Sophie van harte gefeliciteerd!

Groet van ons B&O

• 27 Mei 2012 - 08:43

Vera:

GEFELICITEERD Sophie! Wat een ervaring meid en hoe geweldig dat je ouders erbij konden zijn. Spank en ik vinden het overigens hartstikke leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen. We genieten zo een klein beetje mee van jullie vakantie. Veel plezier (dan hebben wij het ook een beetje)! :)

• 27 Mei 2012 - 18:31

Kees:

Wat een ervaring, leuk. Hadden wij ook nog bijna meegemaakt. Feliciteer je dochter Sofie nog van ons. En nog een fijne voortzetting van de vakantie.