Tornado warnings in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Tornado warnings in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Tornado warnings in Memphis

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Eergisteren vertrokken we uit het zompige Louisiana over mijlenlange bruggen dwars door de swamps. De temperatuur is hoog, evenals de luchtvochtigheid: dus veel drinken (bij voorkeur sweet tea) en de airco op hoog.

Onderweg bezochten we een Walmart voor de tweedaagse boodschappen. We maken een lijstje, want je raakt gewoon verdwaald in zon enorme winkel. Ze hebben er werkelijk alles, tot stroopwafels aan toe. Bij de deur staat doorgaans een bejaarde, die je je karretje overhandigt. Tja...
Het duurt altijd wel even voor we met een enorme kar boodschappen richting camper gaan en daar alles in de kastjes proppen.

Het was een lange rit naar Jackson, waar we een mooie camping vonden aan een groot meer. Daar hebben we lekker gerelaxed en vervolgens gebarbecued
's-Avonds kletsen we bij het kampvuur, we leren Alex "het woord van de dag" of we klaverjassen. Inmiddels kan Alex dat ook :)

Vanmorgen om tien uur richting Memphis vertrokken. Eerst even honderd dollar benzine in de camper gooien en "hit the road".
Onderweg zijn prachtige rest area's met schone toiletten, frisdrankmachines en bewaking. Alles keurig schoon en netjes.
Om drie uur kwamen we aan in Memphis en konden we onze camper parkeren aan de oever van de Mississippi River, op een camping waar wij de aller-aller kleinste camper hebben.

Bob, van de camping, heeft beloofd ons morgen naar Memphis te rijden en ook weer op te halen. Dat is enorm aardig!! We zullen het zien en beleven.
Op deze camping zijn wasmachines en drogers die je gratis kunt gebruiken, dus ... wassen! Van de buurvrouw kreeg ik het wasmiddel en twee doekjes voor in de droger (die ik per ongeluk in de wasmachine heb gestopt).

Verder leuke gesprekken met geinteresseerde Amerikanen die soms nog nooit van Nederland gehoord hebben.

Er is een tornado waarschuwing en we zitten nu binnen omdat het enorm waait en bliksemt. Mij benieuwen wat er gebeurt, want we staan dus met onze camper direct aan de Mississippi.
Als nuchtere Nederlanders gaan we er vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen.

Iedereen dank voor de reacties. Blijf ze ajb posten, want het is erg leuk om wat van "thuis" te vernemen.

Groetjes uit Memphis!!
Remco, Inge, Ted, Sophie and Alex