Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

21 April 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Vanmorgen op een redelijke tijd door Ted en Sophie naar Schiphol gebracht, waar we om keurig om half tien werden uitgeladen. Binnen verliep het allemaal soepeltjes en we konden nog even overal rondneuzen. Daarna nog even bij de Mac Donalds alvast gewerkt aan het afvlakken van de smaakpapillen.
Eindelijk zitten we nu echt in Chicago, na een, zoals altijd met KLM, spoedige reis zelfs nog een half uurtje eerder aangekomen.
Natuurlijk waren we wel gaar na acht uur zitten. De controles op O Hare gingen voorspoedig en de douanebeambte maakte zelfs grapjes.
Nou ja, ze hebben weer een leuke foto van ons en vingerafdrukken van alle tien vingers. Fijn.

Nadat we de koffers van de band hadden gehaald, gingen we op zoek naar de metro. Behulpzaam als de Amerikanen altijd zijn, kun je gewoon alles lekker vragen en hoef je zelf eigenlijk niks meer te doen. Super. Alleen twintig dollar in de automaat, de rest was al gedaan door een aardige meneer. De Blue Line, dat had ik thuis al opgezocht. Uitstappen bij station Jackson.
Veertig minuten in een stokoude en oververhitte metro door Chicago getuft, zonder airco en alle ramen potdicht. Maar we zijn blij dat het hier ook zulk lekker weertje is.
Vanuit de metro was het nog wel een kwartiertje stiefelen met de koffers door Chicago, maar we genoten van de wolkenkrabbers en andere typische Amerikaanse stadsgezichten.

We genoten van de meegenomen wijntjes, waaraan we lekker ijsblokjes uit de automaat op de gang toevoegden. Daarna was het tijd om even vast te struinen in Chicago en een eettentje te zoeken. We verbaasden ons over die metro, dwars door de stad rakelings langs gebouwen. En echt hoor: uit het jaar kruik. Ik plaats een foto, waarin je de contrasten hopelijk terug kunt zien: super moderne gebouwen en dan die aftandse metro.
We aten bij een echt gezellig uitziende gelegenheid, waar we alle vier een paasgerecht namen, wat in alle gevallen bestond uit mals gesudderd vlees.
Daarna weer naar het hotel, de temperatuur nog steeds aangenaam.
Hoewel hier pas begin van de avond, begon bij ons de lange dag zijn tol te eisen. Dus, lekker op tijd het king size bed in.
Morgen een hele dag in Chicago!

• 21 April 2014 - 11:12

Joke:

Leuk die foto's. Doet ons denken aan New York, ook van die hoge gebouwen. We gaan jullie volgen. Vinden het erg leuk zo'n weblog. Heel veel plezier en tot mails. Groetjes Kees en Joke

• 21 April 2014 - 15:34

Carla Lebens:

Hallo lieve mensen,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Chicago. Geniet van jullie reis en veel plezier.
    Groetjes, Carla