Badlands, Wall Drug Store. Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Badlands, Wall Drug Store. Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Badlands, Wall Drug Store. Rapid City

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

27 April 2014 | Verenigde Staten, Rapid City

Zaterdag 26 april

Vanmorgen vroeg wakker en uit de veren in National Park de Badlands met een ongeëvenaard uitzicht tijdens het ontbijt in de camper. Peter en José waren al even vroeg en zo konden we ook al vroeg vertrekken vanmorgen, acht uur.
Eerst even voor de eerste keer "servicen": tanken legen en vullen. Kunnen we er weer een tijdje tegen.

We reden door het prachtige National Park en genoten met volle teugen. Eigenlijk zou je constant willen uitstappen om foto's te maken, maar dat schiet natuurlijk niet op. Remco zei op een gegeven moment: het lijkt wel of we op Mars zijn. Dat was een rake typering.

Na het verlaten van het park reden we weer naar de Interstate 90, waar het plaatsje Wall ligt. Hier is een toeristisch attractie gemaakt van allerlei western winkeltjes in Marken en Volendam stijl. Groot geworden door een echtpaar Ted en Dorothy die een bord langs de snelweg hadden geplaatst "free icewater" om meer klanten te trekken. Wat een daverend succes bleek te zijn. Ze worden in Wall dan ook vereerd met een bronzen plaquette.
Om in de sfeer te komen tooide Peter zich met een prachtige cowboy hoed en verlieten José en ik in zachte moccasins de Wall Drug Store.

Weer de inmiddels vertrouwde I90 op, richting Rapid City, waar we de Walmart bezochten. Tjemig, wat kost dat altijd een hoop tijd voor je je kar weer naar buiten kunt rijden. Er is zoveel te zien en te koop (voor weinig).

Daarna reden we foutloos naar de KOA campground, waar we om half vier aankwamen en de rest van de middag weer rustig aan deden met een wijntje, een biertje, beef jerkey en roasted peanuts. We blenden al lekker in hoor.
Daarna de bbq weer opgestookt en heerlijk gesmuld. Wij hadden bizonvlees meegenomen om te proeven: niet te geloven zo lekker!

Groetjes uit Rapid City! Howdee Folks!

p.s.
Voor Thea: sorry geen oranje meegenomen, maar hopelijk hebben jullie allen een leuke Koningsdag gehad!

• 27 April 2014 - 11:35

Marijke:

Hay Americano's,

Wat een prachtig grijs landschap. ja. met recht zou je denken dat je op Mars was beland. Als ik die foto van jullie camper zie verwacht ik elke keer weer dat er: 'Kruijff for President' op staat. maar dat laten jullie misschien nog wel doen. Fijn dat jullie prachtig weer hebben. Geniet er maar lekker van. Nog veel plezier.
    Groetjes Henk en Toos

• 27 April 2014 - 11:39

Marijke:

Hay,
    Wat zijn die moccasins prachtig. Je zou er bijna Indiaan voor worden. Echt een plaatje.
    Moest ik nog even kwijt. Was ik vergeten bij het vorige bericht te zetten.
    Koningsdag was leuk. Heb me aardig ingehouden (voor mijn doen).
    Was gelukkig prachtig weer. Vandaag (zondag)regent het. Het kon dus niet mooier.
    Groetjes van Henk en Toos.

• 27 April 2014 - 19:19

Kees En Joke:

Jiihaaa, howdy folks,

Dat wordt wennen straks in die kleine van jullie. Wat een joekel van een camper. Die van Peter en José is al groot maar die van jullie is mega. Leuk om te horen dat jullie het gezellig hebben en ook wel mooi weer. Het weer hier is ook goed. Alleen vandaag (zondag) niet. Lieve mensen, groeten aan iedereen en we blijven jullie volgen. Groetjes Joke en Kees

• 27 April 2014 - 20:20

Sophie:

Howdy, y'all! (zeggen ze daar ook y'all?)
    Het lijkt net reclame zo, die foto's van de camper op Mars. Cool hoor!
    Kan niet wachten om meer te lezen! Ben erg benieuwd naar Mt. Rushmore.
    Sophie