"Never forget your dreams" (Korczak Ziolkowski) - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu "Never forget your dreams" (Korczak Ziolkowski) - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

"Never forget your dreams" (Korczak Ziolkowski)

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

28 April 2014 | Verenigde Staten, Douglas

Zondag 27 april 2014

Als achtjarig meisje zag ik ooit in de Donald Duck een tekening van Mount Rushmore en nam me voor dat ooit met eigen ogen te willen zien. Check! Vandaag is de droom van zolang geleden uitgekomen. Vergeet nooit je dromen….

Vanmorgen om een uur of negen van de KOA camping vertrokken in Rapid City. Eerst naar Walmart om de gisteren vergeten verrekijker te kopen. Dat was snel gepiept. Daarna reden we naar Mount Rushmore, de berg met de vier presidenten. Bij de ingang vertelde de mevrouw in het loketje “they are invisible today’. Tja, dan heeft het weinig zin.
We bekeken het plaatsje Keystone, waar we de bekende t-shirts winkeltjes weer tegenkwamen. In een van de winkeltjes vertelde de mevrouw desgevraagd dat Crazy Horse dan niet persee ook onzichtbaar zou zijn, omdat deze lager ligt. Dus: op naar Crazy Horse.

Onderweg kwamen we weer langs Mount Rushmore. We hadden enorm geluk: de vier presidenten keken nu luid en duidelijk op ons neer. Wat een magnifiek gezicht! Ik was diep onder de indruk. Na al die jaren dit eindelijk ECHT te zien, top!

Verder door, naar Crazy Horse, de berg die wordt veranderd in een gigantisch beeld van opperhoofd Crazy Horse op zijn paard en uiteindelijk vele malen groter zal zijn geworden dan Mount Rushmore.
Het regende behoorlijk, waardoor we, eenmaal geparkeerd met uitzicht op de berg, het hoofd van Crazy Horse niet helemaal konden zien. Eerst maar even naar het visitor center. We bekeken een bijzonder indrukwekkende film over de maker, Korczak Ziolkowski, en zijn mega project waar hij in 1948 aan begon. Daarna bekeken we het museum daar, terwijl het buiten flink begon te hagelen. Er was vreselijk veel te zien en toen we eenmaal buiten kwamen lag er een flink pak hagelsneeuw. Lekker dan.
We bakten eerst maar eens een eitje in de camper. Op een gegeven moment moesten we toch naar beneden, geen aanlokkelijk idee met dat bakbeest de bergen af. Maar we zijn gelukkig zonder problemen beneden gekomen. Hulde aan de chauffeur.

En toen…
…reden we de staat Wyoming in over de prairies dwars door onophoudelijke sneeuwstormen. Alles is wit. Dat hadden we niet besteld!

Hallo luitjes

Heerlijk die verhalen te lezen. Ben harstikke jaloers vanwege al jullie ervaringen, avonturen, foto`s. USA begint weer te kriebelen bij ons. Enfin,USA blijft ons toch weer trekken, mede door jullie Blijf zo doorgaan met jullie dagboek.