Georgia Guidestones - Reisverslag uit Tallulah Falls, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Georgia Guidestones - Reisverslag uit Tallulah Falls, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Georgia Guidestones

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

11 Juni 2019 | Verenigde Staten, Tallulah Falls

Onder een weer strak blauwe lucht reden we naar Elberton, waar we de Georgia Guidestones bezochten. In het gebied is veel granietwinning. In 1979 meldde zich iemand onder de naam R. Christian bij een van de steenhouwers en liet daar vier enorme stukken blauw graniet graveren met richtlijnen. Bijvoorbeeld: Houdt de mensheid op maximaal 500.000.000 en Laat ruimte voor de natuur. Op elke kant van de zuilen staat een andere taal, zoals Chinees, Spaans, Oud Grieks en Sanskriet. De zuilen staan in een rondje. Ik plaats een foto om te verduidelijken. Naast de guidelines ligt nog een enorme steen waaronder een tijdcapsule ligt. Heel intrigerend allemaal. Voor ons extra bijzonder omdat Paul en Sophie hier ook hebben rondgestapt. Erg geheimzinnig In elk geval! Tempeliers???

We kachelden verder naar het State Park Tallulah Gorge, waar we de tent weer hebben opgezet. Prachtig weertje. Helaas moesten we nog even terug naar Walmart omdat we het knoflookstokbrood waren vergeten. Op de terugweg begon het toch weer te regenen! Hopelijk houdt het snel op. Dit State Park ligt in de Blue Ridge Mountains en is werkelijk ongelofelijk mooi. Morgen gaan we een hike van een paar uur maken. Wordt vervolgd dus. Dank weer voor de leuke reacties! Gezellig! p.s.: de zon schijnt weer hoor

• 12 Juni 2019 - 07:44

Pauluns:

Zo'n bijzondere plek die Guidestones. Blij dat jullie ze nu ook hebben gezien! :)
    Geniet weer lekker verder van de mooie natuur!

• 12 Juni 2019 - 09:06

Sophie:

Wat Paul zegt, bijzondere plek inderdaad :-) vind die foto van jullie bij de Guidestones echt heel leuk. Gek op zo'n plek waar niemand ooit komt of vanaf weet. Blijf schrijven en stuur foto's waar het kan, wij genieten lekker mee. Enjoy!!!

• 12 Juni 2019 - 09:20

Gerd-Jan:

Hoi Inge en Remco,

Jullie hebben een mooie reis en stuk wat nu komt houd ik goed in de gaten. Ik was daar in 2008. Far too long ago......

Veel plezier nog de komende dagen!

GJ

• 14 Juni 2019 - 07:45

Mounya:

Oh wat heerlijk weer, en wat een toffe foto.