Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Salt Lake City

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

30 april 2014

Vanmorgen weer met een stralend zonnetje Manila verlaten richting Salt Lake City. De weg erheen was prachtig met enorme bergpartijen. We genoten van de reis.
Op een rest area met visitor center gingen José en ik even info halen over Utah. We aten rustig een broodje daar, onderwijl vermaakten we ons met de prairie hondjes die uit je hand kwamen eten. Het zonnetje scheen uitbundig. Lekker na al die kou die we hebben moeten doorstaan!

Daarna rechtstreeks naar de KOA vip camping die voorziet in een gratis shuttle busje naar Temple Square. Ideaal.
Daar kwamen we om een uur of drie aan en we bekeken een aantal gebouwen. Overal staan vrijwilligers die je uitleg willen geven en je mag overal gewoon naar binnen. Alles is prachtig, kosten nog moeite zijn daar gespaard door de Mormonen.
In het gigantische Conference Center (er kunnen 21.000 mensen in de zaal) met de prachtige daktuin, werden we rondgeleid door een oude dame die elke woensdag vanuit Phoenix Arizona komt overvliegen. Iedereen is zo ontzettend vriendelijk daar.
Daarna bezochten we het Beehive House om onze voorvaderen op te zoeken. Dat lukte ten dele. Remco vond zijn vader in de archieven en ik vond uiteindelijk mijn oma. Tot mijn verrassing kwam er daarbij ook een foto van de grafsteen in beeld van mijn oma, opa en oom Huib. Bizar. Voor ik het wist had ik een print ervan in mijn hand.

Tot slot aten we wat op het food court in het grote nieuwe winkelcentrum (waar zelfs een rivier door heen loopt) en wandelden we terug naar het ophaalpunt, vanwaar het shuttle busje ons weer naar de camping bracht.

• 01 Mei 2014 - 09:31

Marijke:

Goedemorgen landverhuizers,
    Wat ziet dat er mooi uit met die rode rotspartij. Gelukkig weer beter weer voor jullie. Beter dan die tornado die rond huppelde en een spoor van vernielingen achter liet.
    Wel raar hoor om een foto van de grafsteen van familie De Ligt in Amerika in je handen te hebben. Je vraagt je met recht af: hoe komt dat daar!
    Nog veel plezier met elkaar.
    Groetjes Henk en Toos

• 02 Mei 2014 - 21:57

Thea:

Echt bizar, de grafsteen van oma. Ben benieuwd, wil het graag zien straks. Veel plezier nog daar en groetjes aan de buurtjes.