Highway #1 - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Highway #1 - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Highway #1

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

16 Mei 2015 | Verenigde Staten, Salinas

Vrijdag 15 mei 2015
Vanmorgen na een rustige start Marin Park RV Park in SF verlaten. Wel even een gedoe met al dat verkeer, maar gelukkig blijft Remco altijd de rust zelve. We reden over de Golden Gate brug, wat op zich al een belevenis is! Over die mooie rode brug en dan aan de linkerkant de skyline van San Francisco. Mooi, heel mooi!!!
Na SF een stukje snelweg en toen Highway #1, de mooie weg langs de kust van de Stille Oceaan, ofwel The Pacific. Prachtige vergezichten over de oceaan, met baaien, rotsen en zandstranden. We stopten bij een plek waar we een stukje de benen gingen strekken. Daar bleven we maar foto’s maken, zo mooi. Er lagen een aantal zeeleeuwen op de rotsen te zonnen. Prachtig gezicht.
Toen we stopten voor de lunch hadden we uitzicht over de Pacific, waar een aantal mensen aan het kitesurfen waren. En wat zagen we daar opeens voorbij zwemmen? Walvissen!!! Niet te fotograferen helaas. Nog nooit eerder gezien in het wild. Mooie herinnering weer.
Op naar Walmart voor hopelijk de laatste keer boodschappen. Helaas is Sophie echt ziek vandaag, na al de hele vakantie hoesten en niet lekker zijn. Bij Walmart hebben we maar weer andere pilletjes gekocht, in de hoop dat die nu wel helpen.
@Ineke: voor jou ook geslaagd vandaag!

Daarna reden we door naar de volgende KOA camping, en toen bleek die al vol. Getsie. Terug naar de vorige KOA dan maar. Dat lukte. Maar wel vervelend. We waren pas om half vijf daar.
Lekker even uitzakken eerst en vervolgens de bbq aan. Heerlijk gemarineerde kip, fruitsalade, aardappelsalade en knoflookbrood gegeten. Ted verzorgde weer de koffie na en we aten daar Twinkies bij, die in een Minions vermomming zaten. Schijnt wereldberoemd te zijn. Maar ja, ik kom van Mars en had er nog nooit van gehoord.

• 16 Mei 2015 - 11:11

Peul:

Heel cool zo die route en wat een toeval dat jullie walvissen hebben kunnen zien! =D
    Wat vond je van de Twinkies? Ze zijn inderdaad wel een must vind ik ook =)

• 17 Mei 2015 - 01:55

Remco, Inge, Ted En Sophie Kruijff:

@Peul: ik vond de Twinkies: kunstmatige sponsjes met kunstmatige smurrie ertussen. Wel leuke verpakking hoor.