Universal Studio's Los Angeles - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Universal Studio's Los Angeles - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Universal Studio's Los Angeles

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

20 Mei 2015 | Verenigde Staten, Long Beach

Maandag 18 mei 2015
Om half tien vertrokken van de hippie- c.q. acteurscamping door het hectische verkeer in LA, waar ik regelmatig mijn imaginaire rempedaal moest gebruiken om mee te remmen. Het was inderdaad niet zo ver naar Universal Studio’s en het stond goed aangegeven. We moesten op een “prefered parking”-plaats staan ($25), speciaal voor RV’s, en dat was mooi vlakbij de ingang.
Na nog een keer 4 x $99 aftikken om binnen te komen, kon de pret beginnen. Universal is inmiddels een waar pretpark geworden, beetje Disney-achtig opgezet. We gingen eerst de tour doen, langs de verschillende filmsets en met een indrukwekkende 3D toestand in een hangar waar we werden aangevallen door dinosaurussen en King Kong, waarbij het treintje ook meebewoog met de stoten die werden uitgedeeld. Jaws kwam vlak naast ons opeens boven water, de moordenaar in Psycho kwam het bekende huis uit met het lijk en een mes in zijn hand, de set van War of the Worlds (met Tom Cruise), waar een vliegtuig is neergestort dat lijkt op een KLM toestel (..), enz enz.
Te veel om op te noemen.
Daarna gingen we naar het pretpark, waar we eerst een Animal Show bezochten, met vogels, knaagdieren, honden, katten, een uil, een varken etc. Was grappig gedaan. Vervolgens vond ik mijzelf terug in de wachtrij van The Mummy. Ik had het al door moeten hebben toen ik mijn tas en spullen in een kluisje moest doen: een DOODENGE achtbaan!! Toen ik mijn ogen weer opendeed aan het eind van de ellende werd er geapplaudisseerd omdat je het had overleefd. Ik bedoel maar. De laatste achtbaan van mijn leven. For sure.
Remco, Ted en Sophie gingen in nog een paar achtbanen. Ik bleef lekker met mijn diet Coke aan de grond. Doei!

Aan het eind van de middag reden we richting Long Beach voor onze laatste camping: Golden Beach RV Resort. Een aanrader: prachtige camping! Remco stak voor de laatste keer de bbq aan nadat we de koffers hadden ingepakt. Daarna vroeg te bed, want morgen gaan we naar huis.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco, Inge, Ted en Sophie

Sinds 2016 gaan Ted en Sophie zelf met vakantie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 34211

Voorgaande reizen:

01 Mei 2022 - 28 Mei 2022

Deep South II

29 Mei 2019 - 19 Juni 2019

Georgia on my mind

02 Mei 2015 - 20 Mei 2015

Best of the West 2015

20 April 2014 - 06 Mei 2014

Our Magnificent Miles between Chicago and Seattle

23 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Exploring the South

29 Juli 2006 - 27 Augustus 2006

Canada, Yellowstone and much more

Landen bezocht: