Tallulah Gorge State Park - Reisverslag uit Tallulah Falls, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Tallulah Gorge State Park - Reisverslag uit Tallulah Falls, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Tallulah Gorge State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

12 Juni 2019 | Verenigde Staten, Tallulah Falls

Bergschoenen aan, nieuwe super handige rugzak inpakken en op pad. De trails beginnen vanaf de camping. We liepen het trail langs alle “overlooks” waarbij we in de kloof konden kijken en de watervallen, de rivier en de meren zagen. Het was werkelijk een prachtig pad. We liepen eerst de zuidkant en gingen aan het eind via eindeloos lijkende houten trappen naar beneden (347 treden), waar we via de suspension brug de kloof overstaken naar de noordkant. Toen kwam de klim omhoog……. Dat viel niet mee; de dijbeenspieren wilden niet meer verder, maar moesten toch mee naar boven natuurlijk.
Boven liepen we nog een stuk naar links, waar de restanten lagen van het bouwwerk dat afkomstig is van de oversteek van de gorge die een Duitse koorddanser, Karl Wallenda, in 1970 maakte. Hij maakte tijdens zijn oversteek ook nog twee handstanden. Later is hij in Porto Rico trouwens alsnog te pletter gevallen.
Bij die omgevallen toren aten we de meegebrachte lunch op met uitzicht op de kloof en de rivier. In de zon.

Eenmaal weer terug op de camping was het wel nodig even bij te komen. Maar niet te lang. We besloten naar een plaatsje 18 mijl hiervandaan te rijden. Mooi ritje door de Blue Ridge Mountains. Eenmaal daar aangekomen waren we verbijsterd over wat we zagen! Het was een Duits dorpje, compleet met vakwerkhuizen, bierstube etc. Alsof we in de Harz terecht waren gekomen.
Ook was er een Nederlands winkeltje met Delfts blauw, klompen etc. We spraken daar met de eigenaresse, mevrouw De Groot, die in 1965 vanuit Nederland geëmigreerd was. Leuke ontmoeting.
We lieten alle bierpullen, dirndl t-shirts en aanverwanten voor wat ze waren, aten een hotdog en vertrokken weer naar de camping.

Wat een bijzondere dag weer!

• 13 Juni 2019 - 07:14

Ball:

Dat klinkt echt als een bijzonder mooie (maar zware) hike met veel te zien! Ach ja, dan heb je weer een excuus om al dat lekkere bruine eten naar binnen te proppen :P
    Wel bijzonder zo'n 'Europees' doprje op een plek waar je 't het minst verwacht. Ik moest wel even Googlen wat dirndl is, lijkt alsof het een typfout is haha

• 13 Juni 2019 - 15:21

Marijke:

Vast spierpijn gekregen na zo'n pittige loop. Wel erg mooi allemaal. Hadden ze geen schnitzel of bockworst in het Germaanse dorp? Leuke ervaringen allemaal. Groetjes Marijke en Adriaan.

• 14 Juni 2019 - 07:52

Mounya:

Wat een leuke foto in dat dorpje zeg!

Fijn om zo toch een beetje mee te kunnen genieten, kan niet wachten tot wij weer eens die kant op gaan.