Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Maandag 11 mei 2015
Lekker rustig aan gedaan met een bakje koffie in het zonnetje, en nog eentje, vanmorgen. Om tien uur reden we de camping af, richting Yosemite, waar zowaar een hele rij voor de toegangspoortjes stond bij Wawona, the South Entrance. We vroegen aan de ranger of er nog een plaatsje op een van de campings was. Hij verwees ons naar een speciaal reserveringshuisje in Wawona. Daar aangekomen werd ons verteld dat alles vol zat, maar dat we een uurtje later terug konden komen voor het geval er afzeggingen waren.
Dus wij eerst met het shuttle busje naar de Mariposa Grove, waar de grote sequoia bomen staan. We liepen langs de enorme reuzen van bomen, met hun zachte bast. Vele zijn van binnen uitgebrand door de bliksem. In Yosemite staan een paar honderd Sequoia’s, die als volwassen worden beschouwd als ze duizend jaar oud zijn. De echt grote exemplaren zijn 2.000 tot 2.500 jaar oud. Onvoorstelbaar.
Eenmaal terug bij het campingreserveerhuisje werd duidelijk dat er geen plaatsje voor ons bakbeest op een van de campings die inmiddels open zijn was. Helaas pindakaas. Er is nog veel sneeuw verderop in de bergen, hoewel de Tioga Pass inmiddels wel weer open is (en wij dus voor niks een dag om zijn gereden).
We reden verder het park in richting Yosemite Village, waar we even voorbij de tunnel ons konden vergapen aan het uitzicht op El Capitan en Half Dome en nog enkele van die reusachtige bergen. Echt niet na te vertellen hoe overweldigend mooi het is. We vonden een prachtig picknickplekje in het bos aan Sentinel Beach. Mooi tussen de bomen. Remco stak de bbq aan (ja die is er nog!) en maakte een aantal heerlijke hotdogs. Vele eekhoorntjes kwamen ons likkebaardend bezoeken, maar het is verboden ze te voeren. Daarna liepen we naar het strandje daar, waar het uitzicht nog prachtiger leek door de rivier die daar stroomt. En … opeens liep ons doodgemoedereerd een coyote voorbij.
Vervolgens reden we naar Yosemite Village en kochten daar in de winkel een aantal t-shirts. Beredruk overal. Toen was het tijd om Yosemite weer te verlaten en op zoek te gaan naar een camping buiten het park. Die vonden we ongeveer 50 kilometer verderop. Een KOA in Mariposa.
Eerst even lekker wat drinken en internet checken. Daarna de bbq aan voor de lekkerste varkenshaas ooit, hamburgers, knoflookbrood en fruitsalade. En dan natuurlijk de door Ted gemaakte koffie als afsluiter van weer een prachtige dag.

Iedereen super bedankt voor de reacties op het blog. Daar kijken we elke dag naar uit. Ook Theo en Linda, die we helemaal niet kennen. Leuk hoor! Hopelijk hebben jullie het net zo fantastisch over twee weken als wij nu.

• 12 Mei 2015 - 13:06

Peul:

Mooie foto's! Die van El Capitan en Half Dome lijkt wel nep haha Schitterend ^^

• 12 Mei 2015 - 17:46

Remco, Inge, Ted En Sophie Kruijff:

Haha, Paul. Wij denken soms ook dat t gewoon piepschuim is hoor.

• 12 Mei 2015 - 20:40

Peter:

Hallo luitjes,

Ja hoor, bomen van 2500 jaar hadden jullie teveel gedronken ofzo.
    Het is dat ik het weleens op tv heb gezien anders geloof je dat toch niet
    Ik dacht dat ik oud was, hoezo 60 jaar..je begint net met leven. In verhouding tot die bomen zit ik nog in de luiers!
    Wij zijn aan het pakken we gaan vanavond naar Z-spanje lekker golfen met een walgelijk lux hotel 5 sterretjes en strand op 10 minuten ook heel fijn we hebben er zin in

We zien uit naar het volgende verhaal,
    groetjes peter en jose