St George Island + op bezoek bij een echte redneck - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu St George Island + op bezoek bij een echte redneck - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

St George Island + op bezoek bij een echte redneck

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

04 Juni 2019 | Verenigde Staten, Blountstown

Vroeg vertrokken vanochtend naar Sint George Island, een prachtig State Park in Florida aan de Golf van Mexico. Prachtige witte stranden en een azuurblauwe zee. Paradijs!
Daar hebben we heerlijk genoten van het lauwwarme zeewater, het strand en het uitzicht op de voorbij zwemmende dolfijnen. Opeens zagen we ook iets heel raars uit zee omhoog komen: een enorme pijlstaartrog! Nog nooit eerder gezien!
We zaten heerlijk met onze stoeltjes half in de branding en als het te heet werd doken we weer even het water in. Ondertussen kijkend naar de dolfijnen en de op vis jagende pelikanen.
Tja…… gewoon paradijselijk!
Daarna ijs eten in het in felle kleuren geschilderde ijswinkeltje, wat een must is als je op Sint George Island bent geweest.

Vanavond waren we uitgenodigd bij de dochter van Jerome en Lazelle en haar man, Renee en Kevin. Zij wonen midden in de bossen. We hadden daar ook weer een ongelofelijke ervaring. Allereerst het huis! Helemaal door Kevin zelf gemaakt van hout uit het bos erom heen. Binnen hingen ondermeer zestien hertenkoppen, van herten die ze zelf geschoten hadden. Ze schieten met pijl en boog, niet met een geweer. Ook een opgezette coyote, kalkoen, schildpad, noem maar op. Allemaal eigenhandig geschoten.
Bizar.
Kevin ging van alles frituren buiten: de red snapper die de mannen gisteren hadden gevangen, hertenvlees, meerval, brasem, patat en hush puppies (soort broodvierkantjes met jalopeno). We hebben gesmuld!
Ook hadden ze een grote pot Moonshine (zelfgestookte sterke drank), waaruit we gewoon met de pot aan de mond mochten proeven.

Wat een wonderlijke en geweldige dag weer!
Morgen verlaten we de lieve Creels weer en gaan we verder op onze reis door Georgia.

Iedereen dank voor het lezen en de gegeven reacties, die we zeer op prijs stellen!

• 05 Juni 2019 - 03:56

Bob:

Zooo! Een pijlstaartrog! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje om in het wilde te spotten.
    En wat een lekker eten ook =). St. George is een paradijsje, je zou er echt willen blijven hè?

• 05 Juni 2019 - 06:43

Jacqueline Van Lith:

Hoi lieve allebei,

Wat hebben jullie al een prachtige week achter de rug. En zoveel mooie en wonderlijke dingen meegemaakt! Leuk om het allemaal direct te kunnen lezen ook.
    Heel veel plezier nog de komende weken, geniet van al het moois wat jullie nog gaan ervaren en van elkaar natuurlijk!
    Liefs van Jacq

• 05 Juni 2019 - 19:17

Spank:

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen

• 06 Juni 2019 - 06:39

Peter Leben:

Hoi Rem en Inge

Wat een goed verhaal zeg, leuk ook dat jullie met locals optrekken daar wordt jullie trip nog specialer mee. wel een beetje op de kilo's letten he, met al dat eten!!

Ik lees dit alles met enige jaloezie, veel plezier, en groeten

Peter & Jose

• 07 Juni 2019 - 10:13

Mounya:

Wat leest dit lekker weg! Heerlijk zo met je voetjes in het water de mooiste dingen zien!