Vogel State Park - Reisverslag uit Athens, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Vogel State Park - Reisverslag uit Athens, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Vogel State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

14 Juni 2019 | Verenigde Staten, Athens

Diep in de Blue Ridge Mountains ligt het Vogel State Park, waar we heenreden vanaf Tallulah. We klommen en we klommen. Steeds hoger. Toen we de auto uitkwamen merkten we het ook meteen: koel! Dit state park was erg druk. Je kunt er ook van alles doen, zoals waterfietsen, suppen en allerlei andere vormen van vermaak. We konden dan ook maar voor 1 nacht een plek krijgen.
De plek was prachtig en lag nog verder de bossen in. Even kamp maken en op naar Walmart voor de bbq-benodigdheden. En natuurlijk hout voor het kampvuur kopen bij het visitor centre. De avonden in de Blue Ridge Mountains zijn fris en daarom maken we elke avond een kampvuurtje om lekker warm bij te zitten.
Daarna liepen we nog een trail om het meer heen. Een makkelijk relaxed trailtje.

’s-Nachts is de temperatuur onder de 10 graden gezakt, best wel heel koud dus. Vanmorgen bij het eerste bakje koffie wisten we het meteen: we gaan terug naar de warmte. Douchen, inpakken en wegwezen.
Om 9 uur reden we de campground al af, lekker met de kachel aan.
Ons doel was Fort Yargo State Park, maar daar was helaas niet 1 plekje meer te krijgen. Het is dit weekend vaderdag en blijkbaar willen alle gezinnen buiten zijn om te bbq-en. Balen!
De camphost gaf ons een tip en we reden naar de betreffende campground, Pine Lake Campground, net onder Athens. Hé! Die kwam ons direct bekend voor. Hier hebben we in 2012 met de kinderen ook gestaan. Gelukkig konden we hier een plekje voor twee nachten krijgen. Lekker in de zon en een temperatuurtje van tegen de 30 graden. We werden door de receptioniste in een golfkarretje over de camping gereden om een plekje uit te kunnen zoeken. Haha, waar maak je dat mee!

Vanmiddag hebben we “gewinkeld” in Athens. Niks gekocht. Maar we waren wel even toe aan wat minder Mountain-Man-gehalte. Daarna lieten we het ons goed smaken bij Taco Bell, waar we ons tonnetje rond hebben gesmuld.

Groetjes uit Georgia!

• 15 Juni 2019 - 21:10

Mounya:

Leuk dat jullie weer naar hetzelfde plekje zijn geweest. En fijn dat jullie nog even van het warme weer kunnen genieten. Als het even meezit komt het mooie weer er hier ook weer aan. Geniet nog even van de knoflookbroodjes en fastfoodketens die we hier niet hebben. Liefs

• 16 Juni 2019 - 06:59

Marijke:

De laatste 'loodjes'..... Jammer dat jullie al weer bijna aan het einde van de mooie rondreis zijn.
    Kan mij voorstellen dat jullie snel de warmte weer hebben op gezocht. Grappig dat in Amerika ook vaderdag op dezelfde datum is. Geniet nog lekker van de paar daagjes en groetjes uit een zonnig Nederland. Marijke

• 17 Juni 2019 - 11:15

Paul:

In het weekend gaan Amerikanen inderdaad zelf ook graag op pad, geef ze maar eens ongelijk!