Elijah Clarke State Park - Reisverslag uit Lincolnton, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Elijah Clarke State Park - Reisverslag uit Lincolnton, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Elijah Clarke State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

10 Juni 2019 | Verenigde Staten, Lincolnton

Langs velden vol pinda’s, door bossen en langs meren reden we vanmorgen naar Lincolnton, noordwaarts. Het weer was okee, maar de lucht was zwart. Dus hebben we weer een motel genomen. We houden van het kamperen in de natuur van de State Parks, maar dan wel met mooi weer. Gelukkig is er in elk plaatsje wel een motel. Je weet wel, van die voordeuren en een overkapte veranda.
De motelkamer die we nu hebben heet de Elly May Clampett room, omdat de actrice die dit karakter speelde in de televisieserie De Beverly Hilbillies in deze kamer logeerde. Dit is voor de oudere lezer waarschijnlijk een bekende figuur. Ik kan me wel die oma met dat geweer herinneren.

We reden acht mijl naar het State Park Elijah Clarke, waar we een trail liepen. Daarbij zagen we twee bevriende spechten gezellig op een stuk hout hakken. Ook kwamen we een hert tegen met een kleintje. Natuurlijk ontbraken ook de eekhoorntjes niet en de vele vogeltjes, waaronder de knalrode kardinaal.
Was weer een mooi trail om te lopen. De temperatuur was wel weer flink opgelopen, dus we zweetten ons kapot. Daarom even naar het strandje aan het gigantische meer om even af te koelen. Heerlijk.
Als laatste gingen we op zoek naar een geocache. Altijd grappig. Uiteindelijk vonden we hem ook: een munitiekistje onder een omgevallen boom. We schreven ons naam en woonplaats in het boekje en verstopten het kistje weer zoals we het hadden aangetroffen.

Inmiddels zitten we weer voor ons motelkamertje op onze stoeltjes. Terwijl het in het State Park hoog zomer was, zien we nu weer een zwarte lucht aankomen. De temperatuur blijft hoog. Tussen de 25 en 30 graden.
Hopelijk kunnen we morgen weer de tent opzetten!

Dank weer voor het lezen en het reageren!

• 11 Juni 2019 - 03:01

Pauw:

Wat doen jullie toch allemaal leuke dingen! Blijf zo door gaan :)

• 11 Juni 2019 - 05:20

Peter Leben:

Ik kan me die serie de hillbillies nog herinneren, een oma met een paar zoons en zo een oude pick up truck. IK krijg er direct een beeld bij waar jullie zitten. mooi verhaal weer. Terug lezend in het Skidaway Island verslag de eikenbomen met het spaanse mos; ik ken het alleen van de TV, lijkt me prachtig omdat eens in het echt te zien.

ga zo door, groetjes

• 11 Juni 2019 - 15:53

Maryke:

Jammer dat jullie twee keer de tent niet konden gebruiken door het slechte weer, maar op je eigen stoeltjes voor je moteldeur zitten heeft ook wel weer wat. Gelukkig konden jullie nog wel verschillende trails lopen in de mooie natuur. Geniet er maar lekker van. Groetjes van Adriaan en Marijke.

• 11 Juni 2019 - 18:56

Jose:

Hi Rem en Ing, wat een mooie verhalen en wat heb je weer leuke plekken uitgezocht, waar jullie weer prachtige avonturen beleven en aparte mensen tegenkomen.
    Heel gaaf . Ik krijg er ook weer zin in.
    Een trail van jullie leek veel op Zion national park en Bryce Canyon national park , waar wij geweest zijn.
    Lekkere temperaturen hebben jullie, wat zullen jullie bruin zijn.
    Geniet van jullie komende avonturen, ik lees ze allemaal.
    Mooie reis verder. XXX