Chattahoochee Bend State Park - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Chattahoochee Bend State Park - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Chattahoochee Bend State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

31 Mei 2019 | Verenigde Staten, Newnan

Vanmorgen vanuit het hotel (oh ja, zo heet was het) hebben we allereerst bij de Mac ontbeten, daarna hup weer naar de Walmart. We moesten nog best veel spulletjes hebben en waren daar dan ook weer een aardige tijd mee bezig.
Uiteindelijk is alles gelukt en konden we richting Chattahoochee Bend State Park rijden. We namen de toeristische route en genoten van al die prachtige Amerikaanse huizen en stadjes. Opvallend veel vlaggen hier aan de huizen. Trump country.
Uiteindelijk aangekomen in Chattahoochee Bend State Park, waar we ons meldden bij het visitor centre. Helaas is er geen wifi, dus ze kon ons niet inchecken of van een annual pass voorzien. Dus dat doen we dan morgen. Is hier geen probleem.
We zochten een mooi plekje met schaduw uit op een kleine campground achterin het park. En toen kon het avontuur met de nieuwe tent beginnen! Spannend hoor. Maar inderdaad, hij staat in een minuut! Ongelofelijk! Daarna zochten we ons een rotje naar de rainfly (het ding wat over het dak kan voor de regen). Uiteindelijk vonden we die ONDER de tent, tja dan kun je lang zoeken. Prachtig tentje! Zie foto.
Daarna het luchtbed opblazen. Dat ging heel handig met de ingebouwde elektrische pomp! We hebben een hoog en luxe exemplaar gekocht, het is net een boxspring, dat wordt heerlijk slapen! Het van huis meegenomen hoeslaken erom, de nieuwe kussentjes erop en de nieuwe slaapzakken uitgerold. Kan ik al naar bed?
Remco zette ondertussen de bbq in elkaar met de bijgeleverde schroefjes, moertjes en ringetjes.

Om drie uur togen we weer naar het visitor center om te bezien of ze inmiddels weer internet hadden, maar nee. Wel hadden we een leuk gesprek met Darlene, die daar werkt. Daarna reden we naar de Chattahoochee River vlak bij de camping, waar we heerlijk op een schommelbank naar de rivier hebben gekeken. Op de in de rivier gevallen bomen zagen we de schildpadden zonnen, om onze voeten renden eekhoorntjes. Wat een gelukzalig gevoel daar.

We aten bbq en dronken heerlijke Nederlandse koffie, waarna we heerlijk hebben geslapen op ons geweldige luchtbed in ons tentje met alle ramen open. Genoten!

• 31 Mei 2019 - 12:48

Ted:

Mooi tentje en bedje ziet er ook lekker uit! Nu hopen dat het inpakken straks ook zo makkelijk gaat. Als de BBQ ook in elkaar zit kunnen jullie alweer lekker uit de voeten, wordt misschien nog wel wat lastiger met de (gebruikte) BBQ mee te nemen in dat kleine wagentje ;-).
    Nu lekker rustig rondkarren en mooie dingen zien! Goed dat het een gelukzalig gevoel veroorzaakt, daarvoor zijn jullie er! We zijn weer benieuwd naar jullie volgende bericht!

• 31 Mei 2019 - 13:08

Marijke:

Dat is geen gewoon bed, maar een prinses-op-de-erwt bed. Hebben jullie een touwtje mee? Altijd handig, want mocht het bed niet meer opgevouwen kunnen worden, dan kan het altijd nog op het dak. Begrijpelijk dat jullie heerlijk geslapen hebben.
    Ziet er geweldig uit, zo aan de rivier. Ben benieuwd naar morgen.
    Groetjes uit zonnig, maar winderig IJmuiden.
    Marijke en Adriaan.

• 31 Mei 2019 - 13:55

Peul:

Wat een ontspanning joh, wij genieten hier lekker mee!

• 31 Mei 2019 - 19:49

Vera:

Hoi lieve vakantiegangers,

Wat heerlijk weer om over jullie avonturen te lezen. Het voelt bijna alsof we er bij zijn.

• 31 Mei 2019 - 19:57

Vera:

Ik had hetzelfde probleem, mijn hele tekst valt weg. Nou ja, nog maar een keer typen dan.
    Mede door de foto's krijgen we een goed beeld van jullie avonturen.
    Wij vieren morgen Spank's verjaardag en het wordt 25 graden dus we kunnen allemaal de tuin in voor de barbecue.
    Blijf alsjeblieft schrijven zodat we lekker kunnen meegenieten.
    Veel plezier en doe voorzichtig.
    Groetjes,
    Spank en Veder