Providence Canyon en Seminole State Park - Reisverslag uit Donalsonville, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Providence Canyon en Seminole State Park - Reisverslag uit Donalsonville, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Providence Canyon en Seminole State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

01 Juni 2019 | Verenigde Staten, Donalsonville

Vannacht sliepen we met uitzicht op de sterren vanaf ons prinses-op-de-erwt-luchtbed, we hadden de rain fly in de tas gelaten. Bijzonder!
Om negen uur verlieten we de campground aan het meer en reden de 8 mijl naar Providence Canyon. Bergschoenen aan en op pad! We kozen ervoor om de bodem van de canyon te lopen. We kwamen in een surrealistisch landschap terecht. Lopend door het rode zand, soms nat, tussen enorme muren van rood steen afgewisseld door witte pilaren zandsteen. Ik plaats een foto, want het laat zich moeilijk beschrijven. Het was prachtig en we hebben genoten. Daarna de canyon weer uit was wel een hele klim en het zweet gutste van ons af.
Daarna reden we echt uren en uren naar het Seminole State Park (we konden het niet goed vinden). Het landschap was evenwel weer verbijsterend door de sporen die Hurricane Michael vorig jaar heeft achtergelaten. Bomen afgeknapt als luciferhoutjes en grotere exemplaren ontworteld, schade aan de huizen en boerderijen. Echt een heel triest gezicht. Ik houd mijn hart vast hoe Blountstown eruit ziet nu, waar we morgen heengaan.

Uiteindelijk op Seminole State Park aangekomen zag de lucht er zeer dreigend uit. Regen en storm, sprak de Ranger met een zorgelijk gezicht. Bij het opzetten van de tent waaide hij bijna weg, ik moest er aan gaan hangen. Dus alle haringen gebruikt vandaag en de rain fly zit ook op het dak. Vooralsnog lijkt het slechte weer over te zijn getrokken en zitten we weer in het zonnetje.
Vanuit de tent kijken we uit op het meer hier en vele bomen. Geen verkeerde plek. Er wonen hier nogal wat schildpadden, maar die moeten we nog ontmoeten.

• 02 Juni 2019 - 06:07

Ineke:

Jee wat ziet dat er mooi uit.

• 02 Juni 2019 - 06:10

Paulus:

Prachtige foto's hoor! Ben benieuwd of jullie de schildpadden nog gaan zien.

• 02 Juni 2019 - 07:03

Sophie:

Goooood morning campers! Wow, dat Providence Canyon is wel heel bijzonder, nooit geweten! Lijkt een beetje op een kruising tussen Zion en de Apalachicola River, al zitten jullie daar inmiddels heel dichtbij. En echt cool dat jullie zo onder de sterren hebben geslapen. Fijn dat het zo goed gaat met de tent, wel weer een hele andere ervaring dan met de camper, toch? Ik hoop dat de schade van Hurricane Michael inderdaad meevalt in Blountstown, al vrees ik wel het ergste. Ik wens jullie daar in ieder geval weer heeeeel veel plezier en doe svp de groetjes aan Memaw en Papaw. :)

• 02 Juni 2019 - 09:28

Chris En Mireille:

Wat gaaf om jullie ervaringen zo te mogen meelezen! Geniet van Amerika in al zijn pracht!
    Hier gaat alles goed en jullie plantjes buiten hebben al een keer water gehad in verband met warmte. We genieten met jullie mee maar doe wel voorzichtig met alle insectjes ;-)

• 02 Juni 2019 - 16:09

Marijke:

Prachtige foto van het rode steen. Imposant en wat is een mens dan nietig.
    Geniet en groetjes van Adriaan en mij.

• 03 Juni 2019 - 05:51

Mounya:

Hee! Wat ziet het er toch allemaal fantastisch uit. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten (ik wil oooohoook!). Heel veel plezier in Blountstown en ik duim dat het mee zal vallen. Liefs

• 03 Juni 2019 - 11:51

Wim Verlaan:

Goed bezig daar zeg... Veel plezier en een goede voortzetting van jullie rei
    s