Magnolia Springs State Park - Reisverslag uit Millen, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu Magnolia Springs State Park - Reisverslag uit Millen, Verenigde Staten van Remco, Inge, Ted en Sophie Kruijff - WaarBenJij.nu

Magnolia Springs State Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Remco, Inge, Ted en Sophie

09 Juni 2019 | Verenigde Staten, Millen

Wat een wolkbreuk vannacht! De hele nacht goot het pijpenstelen. Het begon direct na de koffie die volgde op de bbq en duurde tot zeven uur s-morgens. In de tent bleef het gelukkig droog.
We zaten om half acht buiten aan de koffie. Met een drijfnatte tent in het vizier. Alles opgeruimd, gedoucht, gegeten en de tent ondertussen in de zon gezet om te drogen. Plan lukte. Tent droog in de auto kunnen krijgen.
Op pad: richting Magnolia Springs State Park. Op de radio hoorden we dat severe rain and thunderstorms verwacht werden. We besloten meteen om de tent vannacht in de auto te laten en een motel of hotel te nemen.

Aangekomen in Magnolia Springs State Park vroegen we de ranger of er nog een cabin vrij was, maar dat was niet zo. Even terug had ik een motel gezien. Daar uiteindelijk ingecheckt. En weer terug naar het State Park. Daar liepen we een van de trails. Het is weer een prachtig natuurgebied, met veel bloeiende magnolia bomen aan weerzijden van de weg. We zagen veel schildpadden in het water en uiteindelijk ook een best flinke alligator, die het land op waggelde om zich in de zon te warmen. Top.
Daarna wilden we nog een trail lopen. Halverwege werden we echter overvallen door een wolkbreuk. We schuilden onder een boom. Maar dat was onvoldoende. We besloten na enige tijd maar terug te lopen. Drijfnat kwamen we weer bij de auto aan. Kachel op 85 graden Fahrenheit.

Met de nu natte handdoeken in de auto besloten we dat het tijd was voor de wasserette. We vonden er eentje in het centrum van het dorpje Millen, waar het motel is. Echt weer een belevenis. Wat je daar ziet! Je bevindt je echt in een andere wereld op dat moment.
Anyway, na een uurtje hadden we weer schone en droge handdoeken en ondergoed.
Bij het motel voor onze deur dronken we een wijntje, zittend op onze eigen campingstoelen. In het zonnetje.

Eten in de US
Dat is altijd wel een dingetje. Vanmiddag aten we een chili dog bij Dairy Queen, wat we nog kenden van onze reis in 1988. Het was nog net zo lekker. Vanavond aten we bij Popeye, Louisiana kitchen. Dat was ons weer onbekend. De vragen die je gesteld krijgt zijn voor ons als Europeanen nauwelijks te beantwoorden. De Amerikanen zijn echter altijd reuze behulpzaam en vriendelijk. Uiteindelijk had ik mijn shrimp combo met coleslaw en Remco zijn chicken tenders. Beide met de gewenste saus. Je moet het allemaal maar weten.

• 10 Juni 2019 - 05:58

Spank:

Oei oei, zoals de natuur kan ook het weer grillig zijn. Gelukkig zijn jullie die-hards. Enfin, zoals we kunnen lezen heeft elke reisdag wel zijn charme. Heerlijk gewoon. Hollyday time

• 10 Juni 2019 - 07:18

Sophie:

Wat een belevenissen weer! Cool om schildpadden en een alligator te zien, van een afstandje dan :-) bedankt weer voor de blog, het is net alsof we mee zijn zo en doet de heimwee een beetje goed. Dat eten ziet er weer heel Amerikaans (bruin) maar lekker uit, als je thuis bent maar een maaltijdsalade? Groetjes en weer heel veel plezier! Liefs van ons X

• 10 Juni 2019 - 07:19

Jean:

Tof zeg, al die beestjes en de mooie natuur. Amerikaans eten is altijd top! Veel plezier verder.

• 10 Juni 2019 - 09:50

Joke:

He vakantiegangers, wat een fantastische trip maken jullie weer. Heb alles gelezen. En ga jullie natuurlijk volgen. Het weer is niet echt je van dat begrijp ik. Maar ja, je kan niet alles hebben. Nog heel veel mooie dagen. Liefs van ons